logo
logo
Mūs atbalsta:


Jaunumi

2009. gada, 07. maijā — Chrysler LLC un Fiat Group paziņo par globālu stratēģisku aliansi, lai izveidotu jaunu dinamisku kompāniju.

2009. gada 30. aprīlis Auburn Hills, Mičigana, ASV. Chrysler LLC šodien paziņoja, ka visaptveroša restrukturizācijas plāna rezultātā, kuram ir piekrituši daudzi no tās akcionāriem, kompānija nonākusi pie principiālas vienošanās par globālas stratēģiskās alianses izveidošanu ar Fiat SpA ar mērķi radīt jaunu dinamisku kompāniju. Šī alianse ļauj Chrysler un Fiat pilnībā optimizēt to ražošanas jaudas un globālo piegādātāju tīklu, papildus nodrošinot katrai no pusēm piekļuvi papildus tirgus teritorijām. Fiat dzinēji, transmisijas un to daļas turpmāk tiks ražoti arī Chrysler ražotnēs.

 

"Šī sadarbība pārveido Chrysler par jauno dinamisku kompāniju ar stratēģiskām priekšrocībām ", teica Bobs Nardelli (Bob Nardelli) Chrysler prezidents un valdes priekšsēdētājs. "Tas rada mums iespējas labāk apkalpot mūsu klientus un izplatītājus, piedāvājot plašāku un konkurētspējīgāku, videi draudzīgu, ekonomisku un kvalitatīvu automašīnu klāstu. Ieguvumi jaunajai kompānijai ietver pieeju produktiem, kuri papildina mūsu pašreizējo produktu portfeli, sadarbību tehnoloģiju attīstība un spēcīgāku globālo izplatīšanas tīklu."

 

Chrysler uzsāka pārrunas ar Fiat par globālas alianses izveidošanu vairāk kā pirms gada. Pēdējo pāris mēnešu laikā šīs pārrunas tika paplašinātas un paātrinātas. Chrysler un daudzi tā akcionāri ir veltījuši daudz enerģijas un laika, lai vienotos par sadarbības pamatprincipiem, kuri radītu būtiski zemāku izmaksu pamatu un izveidotu plašāku stratēģisko aliansi.

 

“Mēs vēlamies apliecināt ikvienam, ka jaunā kompānija ražos un attīstīs kvalitatīvas automašīnas ar Jeep®, Dodge un Chrysler zīmoliem, kā arī rezerves daļas ar Mopar® zīmolu. Chrysler darbinieki kļūs par jaunās kompānijas darbiniekiem. Chrysler izplatītāji turpinās savu darbu, lai nodrošinātu klientu apkalpošanu. Visu automašīnu garantijas saistības tiks nodrošinātas bez pārtraukuma un klienti var turpināt iegādāties mūsu automašīnas, esot pārliecināti par to", paskaidroja Nardelli.

 

Neskatoties uz būtiskiem panākumiem vairākos virzienos, Chrysler nebija iespējas panākt nepieciešamās piekāpšanās no visiem tās aizdevējiem. Šādas vienošanās panākšana ļautu izvairīties no tiesiskās aizsardzības procedūras. Tā rezultātā, diemžēl, saskaņā ar ASV Valsts kases norādēm, Chrysler LLC un 24 tās pilnībā kontrolēti meitas uzņēmumi šodien Ņujorkas Dienvidu rajona ASV Bankrota tiesas nodaļā iesniedza brīvprātīgus pieteikumus saskaņā ar ASV Bankrota likumu 11 sadaļu.

 

“Neskatoties uz to, ka netika panākta pilnīga vienošanās, esmu ļoti pateicīgs iesaistītajām pusēm par visu, kas ticis darīts un ziedots, lai panāktu principiālu vienošanos ar Fiat", teica Nardelli. "Mana pirmā prioritāte ir bijusi aizsargāt Chrysler un tos cilvēku tūkstošus, kuri ir atkarīgi no Chrysler panākumiem. Blakus tam, ka mani sajūsmina globālās alianses izveide, esmu personīgi vīlies, ka šodien Chrysler iesniedza pieteikumu saskaņā ar 11. Sadaļu. Tā nebija mana izvēle."

 

Chrysler darīs visu nepieviešamu, lai iesniegtu pieteikumu saskaņā ar Bankrota likumu 363 pantu, lūdzot tiesu līguma ar Fiat ātru apstiprināšanu, lai nodrošinātu Chrysler būtiskāko aktīvu pārdošanu jaunajai kompānijai. Šāda pieteikuma priekšrocības ir ātrums, kas ļauj izveidot jaunu kompāniju bez ar parādiem, 30 līdz 60 dienu laikā, tādejādi nodrošinot tās ilgtermiņa dzīvotspēju.

 

Nardelli, kurš vadīja Chrysler kopš 2007. gada augusta, ir paziņojis Chrysler LLC padomei un ASV Valsts kasei par saviem plāniem aiziet no kompānijas pēc jaunās uzņēmuma izveides saskaņā ar 11. Sadaļu un alianses ar Fiat izveidošanas pabeigšanas. Viņš atgriezīsies Cerberus Capital Management LP konsultanta lomā. "Pašlaik ir pareizais laiks ļaut citiem pārņemt vadību alianses izveidošanas laikā", teica Nardelli. "Es strādāšu ciešā sadarbībā ar visiem mūsu akcionāriem, lai nodrošinātu, ka jaunas alianses izveide norit gludi."

 

Restrukturizācijas procesa laikā valdība nodrošinās nepieciešamo debitoru parādu finansēšanu, lai nodrošinātu uzņēmuma ikdienas darbību. Kompānija bez pārtraukuma nodrošinās un izpildīs garantijas saistības, maksās piegādātājiem un uzturēs izplatīšanas tīklu, lai apkalpotu mūsu klientus.

 

“Lai izveidotu jauno kompāniju, mēs izmantojam šo strukturētā bankrota procesu lai īstenot sāpīgas, bet nepieciešamas pārmaiņas, ieskaitot vienošanos par algu un piemaksu struktūru esošajiem un pensionētajiem darbiniekiem, kas būtu konkurētspējīga ar citiem ražotājiem, parādu un to apkalpošanas izmaksu samazināšanu, atbrīvošanos no neizmantotajiem aktīviem, racionalizēta un efektīvāka izplatīšanas tīkla izveidi un sadarbības līgumu noslēgšanas ar piegādātājiem", teica Nardelli.

 

Chrysler Meksikas, Kanādas un pārējās starptautiskās struktūrvienības nav saistītas ar bankrota pieteikumiem, kuri bija iesniegti 30.aprīlī.

 

Kā restrukturizācijas daļa, kuru atbalsta ASV Valsts Kase, mēs esam panākuši vienošanos ar GMAC, kurš kļūst par aizdevēju Chrysler izplatītāju un mazumtirdzniecības biznesam. GMAC būs spējīgs piedāvāt labākās ilgtermiņa finansējuma iespējas Chrysler izplatītājiem un klientiem.

 

Pēc pārejas perioda beigām arodbiedrībām jaunajā kompānijā piederēs 55 procentu akciju, ASV un Kanādas valdībām piederēs proporcionālas daļas no 10 procentiem akciju. Savukārt Fiat sākumposmā saņems 20 procentus no Chrysler akcijām. Fiat būs tiesības palielināt tā īpašumā esošo daļu īpatsvaru vēl par papildus 15 procentiem akciju trīs posmos, ja tiks izpildīti sekojoši priekšnosacījumi: 5 procenti pāries Fiat īpašumā pēc tādas automašīnas platformas nodošanu Chrysler rīcībā, kuras degvielas patēriņš ir 5,5l/100 km robežās, kura tiks ražota ASV; 5 procenti - par ekonomisku dzinēju gammas nodrošināšanu ražošanai ASV, kurus izmantos Chrysler automašīnām; 5 - procenti par pieejas nodrošināšanu Fiat izplatīšanas tīklam pasaulē, lai veicinātu Chrysler automašīnu eksportu. Papildus tiek noteikts, ka Fiat nevar kļūt par vairākuma akcionāru līdz nav veikta visu ASV valdības aizdevumu pilna atmaksa.

 

Kā restrukturizācijas plāna daļa, sākot ar pirmdienu, 2009. gada 4. maiju, uz laiku tiks apturēta lielākā daļa ražošanas operāciju. Ražošanas procesa atgriešanās parastajā režīmā notiks pēc restrukturizācijas procedūru pabeigšanas, kas tiek plānot 30 līdz 60 dienu laikā.

 

“Mēs vēlamies pateikties valdībai, valsts kasei, prezidenta auto industrijas padomniekiem, kā arī Kongresa locekļiem un pārstāvjiem gan štata, gan vietējā līmeņos, Kanādas federālajai un Ontario provinces valdībām par ieguldīto enerģiju un pūliņiem, palīdzot veidot šo jauno kompāniju", teica Nardelli. "Ir būtiski atzīmēt arī Cerberus un Daimler, kuri radīja bāzi jaunās alianses veidošanai, kā arī daudzus Chrysler akcionārus, ieskaitot ASV un Kanādas autoindustrijas arodbiedrību vadību, darbiniekus, izplatītājus un piegādātājus. Bez viņu piekpšanās, neizmērojamas lojalitātes un neizsīkstošas ticības Chrysler, jaunās alianses rašanās nebūtu iespējama. Mēs ar cerībām raugāmies uz jauno aliansi ar Fiat. Mēs esam pārliecināti, ka mūsu ceļā būs vēl daudz izmaiņu, īstenojot nospraustos plānus. Bet šodien, no daudzām lieliskām daļām mēs sākam būvēt jaunu dinamisku kompāniju ar mazākām parādsaistībām, stabilāku bilanci, bagātāku produktu klāstu, kuru atbalsta nobriedusi un stabila finansu kompānija."

 

Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem!

 

Kas notiks ar Chrysler LLC?

Pašlaik tiek veikta kompānijas restrukturizācija, kuras mērķis ir izveidot ilgtermiņa stratēģijas un attīstības plānu, kas iekļauj arī alianses izveidošanu ar Fiat Group. Chrysler LLC saņema no ASV valdības 4 miljardus USD atbalstu jaunās kompānijas ikdienas darbību veikšanai un ilgtermiņa stratēģijas izveidošanai, attīstības plāna un darbības uzsākšanai.

 

Kā restrukturizācija ietekmēs Eiropas operācijas?

Restrukturizācija nav saistīta un neietekmes ne tikai Chrysler International Cooperation (Eiropas tirgus), bet arī citus lielus tirgus kā pārstāvniecības Meksikā, Kanādā un citur pasaulē, jo šīs kompānijas nav restrukturizācijas procesa sastāvdaļa.

 

Kas notiks ar TC Motors?

TC Motors ir Chrysler ģenerālparstavis Latvijā, kas sadarbojas ar Chrysler International Cooperation. Ņemot vēra, ka Chrysler Intenrational Cooperation nav iekļauta restrukturizācijas procesā, tas nekāda veida neatpoguļosies uz TC Motors darbību.

 

Kas notiks ar Chrysler garantijām, servisu un rezerves daļām?

Izmaiņu nebū.! TC Motors joprojām un turpmāk nodrošinās garantijas un pēcgarantijas servisu, tadejādi nodrošinot saviem Chrysler klientiem joprojām augstu servisa līmeni kā līdz šim.

 

Kas notiks ar jaunu automašīnu iegādi?

Nekādas izmaiņas jaunu automašīnu iegādes procesā netiek paredzētas.